DFDS spår vækst i førerløst gods: Kan ende som 10 pct. af forretningen

DET BRITISKE BRUD: Flere og flere trailere sendes førerløst over Den Engelske Kanal for at undgå pas- og dokumentbøvl som følge af brexit. Ifølge kanalchef tegner det til at blive 10 pct. af den centrale britiske forretning på sigt.
(ARKIV / ILLUSTRATION) | Foto: Peter Nicholls/Reuters/Ritzau Scanpix
(ARKIV / ILLUSTRATION) | Foto: Peter Nicholls/Reuters/Ritzau Scanpix
AF PETER THOMSEN, WATCH MEDIERS EU-KORRESPONDENT

DOVER – Når DFDS-færger de kommende år lægger fra land i Frankrig med kurs mod Storbritannien, vil de med al sandsynlighed være fyldt med lastbiler – men med markant færre chauffører om bord.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også