DFDS spår vækst i førerløst gods: Kan ende som 10 pct. af forretningen
DET BRITISKE BRUD: Flere og flere trailere sendes førerløst over Den Engelske Kanal for at undgå pas- og dokumentbøvl som følge af brexit. Ifølge kanalchef tegner det til at blive 10 pct. af den centrale britiske forretning på sigt.
![(ARKIV / ILLUSTRATION) | Foto: Peter Nicholls/Reuters/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/15111866/jfcm3h/ALTERNATES/schema-16_9/20220725-123507-6-1920x1077we%2520(1).jpg)
AF PETER THOMSEN, WATCH MEDIERS EU-KORRESPONDENT
DOVER – Når DFDS-færger de kommende år lægger fra land i Frankrig med kurs mod Storbritannien, vil de med al sandsynlighed være fyldt med lastbiler – men med markant færre chauffører om bord.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.