GLS-test af fragt på ladcykler har vist en række ulemper

Ladcyklerne, der ellers er gode for CO2-regnskabet, kan blandt andet risikere at være til gene for andre trafikanter.
Cyklerne har en vis effekt i storbyerne, lyder det fra direktøren, men der er også mange ting, cyklerne ikke kan gøre bedre end en varebil, fortæller adm. direktør Steen Ravnsbæk Kristensen. | Foto: GLS, PR
Cyklerne har en vis effekt i storbyerne, lyder det fra direktøren, men der er også mange ting, cyklerne ikke kan gøre bedre end en varebil, fortæller adm. direktør Steen Ravnsbæk Kristensen. | Foto: GLS, PR

Som led i den grønne omstilling har GLS Denmark testet udlevering af pakker via ladcykel i de større byer i Danmark. Formålet med cyklerne er at have færre køretøjer i byerne, hvor det i praksis kan være nemmere at komme rundt via cykel, til glæde for både selskabets CO2-regnskab og bundlinje.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også