Amazon skruer op for brug af kunstig intelligens i lageraktiviteterne

Systemet, der i dag er integreret i to varelagre, skal nu rulles ud til yderligere 10 steder i USA og Europa.

Amazon vil i højere grad bruge kunstig intelligens til at opdage beskadigede genstande, inden de bliver sendt ud til forbrugerne, skriver Ecommerce News.

I dag er det online markedspladsens lagermedarbejdere, der kontrollerer varer for fejl under pluknings- og pakkeprocessen. Men AI-teknologien, der er trænet med billeder af ubeskadigede genstande, er ifølge Amazon tre gange så effektiv til at opdage skader og uregelmæssigheder.

”At tjekke for skader kan være tidskrævende, da de fleste genstande er i god stand,” udtaler Jeremy Wyatt, direktør for anvendt videnskab hos Amazon Robotics. 

”Det er kognitivt krævende, fordi du åbenbart leder efter noget, der er sjældent, og det er ikke dit primære job.”

Ifølge Amazon er mindre end én ud af 1.000 varer, der håndteres, beskadiget, men samlet er antallet betydeligt, fordi selskabet håndterer omkring 8 milliarder pakker om året, fremgår det.

Indtil videre har Amazon implementeret den nye AI i to af sine logistikcentre, og det skal nu rulles ud på 10 andre lokationer i Nordamerika og Europa. 

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie DetailWatch)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også