JFM overtager avisdistribution fra Dao i flere jyske byer

JFM overtager Dao’s morgendistribution i en række jyske byer og omlægger dermed omdelingen af fem jyske dagblade, så de fremover leveres om morgenen frem for senere på dagen. 
Fra september leveres Viborg Stifts Folkeblad, Dagbladet Ringkøbing-Skjern, Dagbladet Holstebro, Dagbladet Struer og Folkebladet Lemvig, der alle udgives af mediekoncernen JFM, ind ad brevsprækken om morgenen. | Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix
Fra september leveres Viborg Stifts Folkeblad, Dagbladet Ringkøbing-Skjern, Dagbladet Holstebro, Dagbladet Struer og Folkebladet Lemvig, der alle udgives af mediekoncernen JFM, ind ad brevsprækken om morgenen. | Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

Fra september leveres Viborg Stifts Folkeblad, Dagbladet Ringkøbing-Skjern, Dagbladet Holstebro, Dagbladet Struer og Folkebladet Lemvig, der alle udgives af mediekoncernen JFM, ind ad brevsprækken om morgenen. 

Det er resultatet af en omlægning af distributionen af aviserne i de jyske områder, der hidtil er blevet leveret senere på dagen alle hverdage og i weekenden. Det følger, fordi JFM overtager morgendistributionen i de jyske byer fra Dansk Avis Omdeling, Dao, oplyser den regionale mediekoncern i en pressemeddelelse.

”I dag distribueres de fleste aviser om morgenen. Og vi ved, at mange af vores læsere er glade for at modtage aviser fra morgenstunden, så de selv kan bestemme, hvornår på dagen de vil læse deres avis. Derfor glæder vi os over, at vi fremover kan give netop den mulighed til læserne af vores dagblade i områderne omkring Viborg, Ringkøbing-Skjern, Holstebro, Struer og Lemvig,” udtaler adm. direktør Jesper Rosener i meddelelsen.

Overtagelsen af omdelingen er ifølge direktøren en oplagt anledning til at strømline distributionen, hvilket medfører betydelige besparelser, der understøtter de enkelte dagblades rentabilitet. De fleste dagblades økonomi har i årevis været under pres fra sivende annoncesalg og nedgang i abonnementssalget – en udvikling, der er accelereret siden foråret 2022 på grund af inflationen og stigende omkostninger.

JFM forventer, at ændringen vil styrke avisernes position i områderne og forbedre fastholdelsen af læsere samt tiltrække nye.

”Fremover vil læserne kunne læse avisen over morgenkaffen. Det bliver med andre ord nemmere at få nyhedsopdateringen, inden dagen går i gang, og i det store hele kommer man ikke til at opleve nogen ændringer af det indholdsmæssige,” fortæller Jesper Rosener.

Disclaimer: MobilityWatch er en del af Watch Medier, som er ejet af JP/Politikens Hus, der er medejer af DAO.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie MediaWatch)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også