Tænketank er uforstående over for lavere vejafgift

Regeringen bør med den ene hånd holde fast i den planlagte vejafgift for lastbiler og med den anden hånd hæve dieselafgiften, mener Concito. Det vil ikke skade branchens konkurrenceevne, lyder det.
Søren Have er programchef for fremtidens mobilitet hos tænketanken Concito. Her foretrækker man både en hævet dieselafgift og en fastholdelse af den planlagte kilometerafgift. | Foto: Concito/pr
Søren Have er programchef for fremtidens mobilitet hos tænketanken Concito. Her foretrækker man både en hævet dieselafgift og en fastholdelse af den planlagte kilometerafgift. | Foto: Concito/pr

Det er ”positivt”, at regeringen nu vil hæve dieselafgiften, da den især er effektiv til at regulere grænsehandlen, hvor tyske lastbiler tanker diesel på den danske side af grænsen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også