Arbejdsgivere ser mangel på chauffører fortsætte i 2024

Branchen skal blive bedre til at rekruttere yngre generationer gennem mere åbenhed om arbejdet som chaffør, mener bestyrelsesformand i Transportens Arbejdsgivere (ATL).
Selvom antallet af lærlinge er steget, spår Henrik Tofteng, at mangel på chauffører fortsat vil fylde på dagsordenen i 2024. | Foto: Tycho Gregers/Ritzau Scanpix
Selvom antallet af lærlinge er steget, spår Henrik Tofteng, at mangel på chauffører fortsat vil fylde på dagsordenen i 2024. | Foto: Tycho Gregers/Ritzau Scanpix

Manglende arbejdskraft bliver ved med at være et vigtigt emne for vejgodstransporten i 2024.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også