Mærsk halter efter fransk rival når det gælder det vigtige sats på logistik

CMA CGM tjener flere penge på logistik, mens det går modsat hos Mærsk. Hvis Mærsk køber DB Schenker kan det ændre strategien, siger analytiker.
Mærsk besluttede i 2016 at sælge sin olieforretning og istedet blive en rendyrket transportkoncern, der kan klare fragten hele vejen fra fabrikken til slutbrugeren. Det betyder, at selskabet nu har en voksende forretning på land. | Foto: Jon Nazca/Reuters/Ritzau Scanpix
Mærsk besluttede i 2016 at sælge sin olieforretning og istedet blive en rendyrket transportkoncern, der kan klare fragten hele vejen fra fabrikken til slutbrugeren. Det betyder, at selskabet nu har en voksende forretning på land. | Foto: Jon Nazca/Reuters/Ritzau Scanpix

Det bliver tydeligt, at Mærsk kæmper med den strategiske vigtige logistikforretning, når den danske shippingkoncerns resultater sammenlignes med den franske rival CMA CGM.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også