Buldrende grøn udvikling udfordrer Femern-forbindelse: "Vi kan ikke gå og ændre projektet hele tiden"
De grønne transportteknologier udvikler sig hastigt, og det gør det svært at planlægge Femern-forbindelsen, som først skal stå færdig ved udgangen af årtiet. Derfor er fleksibilitet i udformningen af det historisk store projekt afgørende, fortæller adm. direktør i Femern A/S, Claus F. Baunkjær, i interview med MobilityWatch.
![Claus F. Baunkjær, adm. direktør i Femern A/S | Foto: Femern A/S/PR](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13025149.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7g1sdzznlvkwvpzcjko.jpg)
I 2029 skal privatbilister og tunge køretøjer kunne krydse Femern Bælt mellem Danmark og Tyskland via en tunnel, som med en pris på små 60 mia. kr. bliver Danmarkshistoriens største anlægsprojekt.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Femern sender advokatopgaver for 30 millioner i udbud
For abonnenter