MobilityWatch

Entreprenør bag udbygning af Fynske Motorvej skal levere klimadokumentation

Som led i et pilotprojekt stiller Vejdirektoratet nu krav om miljøvaredeklarationer, når M. J. Eriksson skal udbygge den Fynske Motorvej. Det skal danne grundlag for at reducere klimaaftrykket fra kommende anlægsprojekter.

Foto: Casper Dalhoff/Ritzau Scanpix

Der har hidtil ikke været nogen krav om miljøvaredeklarationer, også kaldet EPD'er, på de materialer, som anvendes ved anlæg af infrastruktur.

Men i et nyt pilotprojekt stiller Vejdirektoratet nu krav om klimadokumentation ved udbygningen af Fynske Motorvej – et projekt, der på sigt skal være med til at sænke klimaaftrykket fra kommende anlægsprojekter.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Stribe af danske transportselskaber kritiserer særligt krav i EU-vejpakke

Et nyt EU-krav medfører, at lastbiler hver 8. uge skal vende retur til det land, de er indregistreret i. Det er en sten i skoen på en lang række transportselskaber, som til MobilityWatch fortæller, at de bliver nødt til at køre med tomme lastbiler. Vognmandslobby mener, at selskaberne ”piver.”

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs