Nu er regnskabet færdigt: Så meget dyrere blev Aarhus Letbane

Oprindeligt skulle letbanen i Aarhus have kørt sin jomfrutur med passagerer i september 2017, men det blev udskudt pga. besvær med sikkerhedsgodkendelser. Og det var en bekostelig affære.
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
AF MARIE-LOUISE ANDERSEN

Det er fire et halvt år siden, det første letbanetog kørte med passagerer på de nyanlagte skinner i Aarhus midtby. Tre måneder senere end planlagt og en folkefest fattigere. En proces, der endte med at fordyre milliardprojektet. Nu er opgørelsen over, hvor meget det endte med at koste at få etableret en letbane i Aarhus, klar.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også