Banedanmark melder om "ekstremt presset" tidsramme på ladeinfrastruktur til batteritog

Den nødvendige ladeinfrastruktur til de kommende batteritog på strækningen mellem Holstebro og Skjern er allerede i et kapløb med tiden. Ifølge Banedanmark er der allerede nu elementer i tidsplanen, som ikke kan tåle at skride særligt meget, før deadlinen bliver urealistisk.
Det er tyske Siemens Mobility, som skal levere batteritog til strækningen Holstebro-Skjern og Lemvigbanen. | Foto: Midtjyske Jernbaner/PR
Det er tyske Siemens Mobility, som skal levere batteritog til strækningen Holstebro-Skjern og Lemvigbanen. | Foto: Midtjyske Jernbaner/PR

Den danske jernbane står over for en større elektrificering i de kommende år. På landets længere strækninger kommer DSB til at køre med elektriske tog, men på de kortere strækninger, navnligt i Vestdanmark, skal der i stedet bruges batteridrevne tog.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også