Banedanmark melder om "ekstremt presset" tidsramme på ladeinfrastruktur til batteritog
Den nødvendige ladeinfrastruktur til de kommende batteritog på strækningen mellem Holstebro og Skjern er allerede i et kapløb med tiden. Ifølge Banedanmark er der allerede nu elementer i tidsplanen, som ikke kan tåle at skride særligt meget, før deadlinen bliver urealistisk.
![Det er tyske Siemens Mobility, som skal levere batteritog til strækningen Holstebro-Skjern og Lemvigbanen. | Foto: Midtjyske Jernbaner/PR](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14143927.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7lfi41ilw1z12xp547ob.jpg)
Den danske jernbane står over for en større elektrificering i de kommende år. På landets længere strækninger kommer DSB til at køre med elektriske tog, men på de kortere strækninger, navnligt i Vestdanmark, skal der i stedet bruges batteridrevne tog.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Lufthavn lander aftale om biludlejning efter strid
For abonnenter