Vognmandslobby: Vinddifferentieret hastighed på Storebæltsbro medfører mange ubekendte

Ifølge lobbyorganisationen DTL kan der umiddelbart være en idé i Sund & Bælts forslag om at indføre vinddifferentieret hastighed på Storebæltsbroen. Forslaget bringer dog mange spørgsmål med sig, lyder det.
Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix
Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix

I dag er det ikke muligt for vindfølsomme køretøjer at køre over Storebæltsbroen, når det blæser mere end 15 m/s. Der er tale om en sikkerhedsforanstaltning, som skal sikre, at køretøjerne ikke vælter i kraftig blæst og skaber farlige situationer og trængsel på broen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også