Sund & Bælt-chef sår tvivl om ventet effekt fra vejafgift

Selv om beregninger bag ny, omstridt vejafgift forudser færre lastbiler på de danske veje, frygter topchef bag Storebæltsbroen ikke, at det vil gå ud over indtægterne. 
Mikkel Hemmingsen, topchef i Sund & Bælt | Foto: Sund & Bælt / Pr
Mikkel Hemmingsen, topchef i Sund & Bælt | Foto: Sund & Bælt / Pr

Den 1. januar 2025 træder den nye og meget omdiskuterede kilometerbaserede vejafgift til lastbiler i kraft, hvilket ventes at medføre færre tunge køretøjer på de danske veje. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også