MobilityWatch

Håndsprit og rengøring kan tiltrække nye kunder til den kollektive transport

Større fokus på hygiejne og god passageropførsel kan ifølge forsker lokke nye kunder til den kollektive trafik. Trafikselskaber tvivler dog på den store effekt.

Foto: Ernst van Norde

Selvom coronakrisen har ført til massiv passagernedgang i landets busser og toge, kan der ifølge en forsker faktisk komme noget positivt ud af krisen for landets trafikselskaber.

Det store fokus på håndsprit, afstand og rengøring kan nemlig ifølge lektor ved Aalborg Universitet Laura Bang Lindegaard betyde, at en helt ny kundegruppe kan få lyst til at bruge den kollektive transport i fremtiden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

DI bifalder ny finanslovsaftale uden flyafgift

Hos DI Transport er direktør Michael Svane glad for, at en flyafgift ikke fandt vej til ny finanslov. Organisationen mener dog, at andre elementer i delaftale giver en "startbane" for grøn omstilling af luftfarten.

Læs også

Relaterede