MobilityWatch

Sort bundlinje ligger flere år ude i fremtiden for dansk delebilstjeneste

Delebilsvirksomheden Gomore har været ramt af nedlukninger i flere lande i 2020, der bød på et markant større underskud end året før. Ifølge topchef kommer der til at gå flere år, før selskabet når breakeven.

Mathias Møl Dalsgaard, direktør i Gomore | Foto: Bidstrup Stine/Ritzau Scanpix

Delebilsfirmaet Gomores underskud blev tredoblet til -21 mio. kr., skriver Børsen på baggrund af det nye regnskab fra selskabet.

Direktør Mathias Møl Dalsgaard fortæller, at selskabet har været ramt af, at nedlukninger i flere lande har medført mindre leasing af biler og mindre samkørsel. Desuden har selskabet nedskrevet kapitalandele i tilknyttede virksomhed som følge af nedlukning af aktiviteter i Norge og Frankrig i 2019, hvilket forringer resultatet med 12 mio. kr.

Opret et gratis prøveabonnement på MobilityWatch her

Topchefen påpeger dog, at man ikke har forventninger om at gå i plus foreløbig:

“Det er ikke vores interesse at opnå breakeven inden for de næste tre år. Vi har rejst en del penge, og de skal investeres i vækst i nye lande,” siger direktøren med henvisning til en kapitalindsprøjtning for to måneder siden på 55 mio. kr., der skal være med til at åbne dørene til det schweiziske marked.

Greenmobility når rekordomsætning på 5,2 mio. kr. i maj 

Mere fra MobilityWatch

Nyt projekt vil gøre Aalborg til metanol-metropol

Et PTX-anlæg på 120 MW til 1,3 mia. kr. skal gøre Nordjylland til centrum for grøn metanolproduktion til skibsfart og tung transport, siger projektmagerne. Men hele projektet afhænger af, hvorvidt projektet tildeles den kommende støtte til grøn brintproduktion.

Læs også

Relaterede