"Pålidelige" eltog har haft en problemfyldt start hos DSB

DSB's nye ellokomotiver fra Siemens har været noget mindre pålidelige i drift end både IC4- og IC3-tog. Toget blev ellers valgt, da der var tale om en meget pålidelig model.
Foto: Jesper Houborg/Ritzau Scanpix
Foto: Jesper Houborg/Ritzau Scanpix

Valget faldt på lokomotiver fra Siemens Vectron, da DSB skulle til at udskifte de gamle lokomotiver med nye eltog, da der var tale om meget pålidelige tog med langt mellem synene.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også