MobilityWatch

Analytiker: "Kapitalstrukturen i SAS er simpelthen ikke langtidsholdbar"

Den danske og den svenske stat kan snart igen blive nødt til at skyde ny kapital i SAS, vurderer luftfartsanalytiker, der ikke mener, at mere gæld er løsningen.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Under coronakrisen har den danske og den svenske stat flere gange været nødt til at hjælpe SAS med lån og akiekapital for at holde hånden under selskabet.

Spørger man luftfartsanalytiker og aktieanalysechef i Sydbank, Jacob Pedersen, må de statslige ejere inden for kort tid formentlig igen til lommerne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

DSB's milliarddyre eltog bliver forsinkede

De 100 eltogssæt, som DSB har bestilt fra franske Alstom, og som er den største ordre i selskabets historie, bliver forsinkede op mod et halvt år. Flere faktorer ligger bag, lyder det.

Muligt strejkekaos lurer i USA's travle havne

Forhandlingerne er indledt mellem containerrederier og havnearbejderne, men Mærsk-chef vurderer, at der ikke når at komme en ny aftale i hus, inden den nuværende udløber. Det giver frygt for strejkekaos.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs