SAS ser mængden af bæredygtigt brændstof som største udfordring mod at nå regeringens mål

Regeringens ambition om, at alle indenrigsflyvninger er grønne i 2030, kræver, at der produceres langt mere bæredygtigt brændstof end i dag, lyder det fra SAS, som indtil nu har gået efter en 70 pct. reduktion i 2030.
SAS har tidligere haft en ambition om en reduktion på 70 pct. af sin udledning på indenrigsruter i 2030. | Foto: Jens Dresling
SAS har tidligere haft en ambition om en reduktion på 70 pct. af sin udledning på indenrigsruter i 2030. | Foto: Jens Dresling

SAS bakker gerne op om regeringens nye mål om, at al indenrigsflyvning i 2030 skal være grøn, selvom selskabet indtil nu har haft et mål om at reducere sit udslip på indenrigsflyvninger med 70 pct.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også