MobilityWatch

SAS ser mængden af bæredygtigt brændstof som største udfordring mod at nå regeringens mål

Regeringens ambition om, at alle indenrigsflyvninger er grønne i 2030, kræver, at der produceres langt mere bæredygtigt brændstof end i dag, lyder det fra SAS, som indtil nu har gået efter en 70 pct. reduktion i 2030.

SAS har tidligere haft en ambition om en reduktion på 70 pct. af sin udledning på indenrigsruter i 2030. | Foto: Jens Dresling

SAS bakker gerne op om regeringens nye mål om, at al indenrigsflyvning i 2030 skal være grøn, selvom selskabet indtil nu har haft et mål om at reducere sit udslip på indenrigsflyvninger med 70 pct.

Det oplyser selskabets pressechef i Danmark, Alexandra Lindgren Kaoukji, til Check-in, som påpeger, at SAS ikke har sat et mål om en 100 pct. reduktion i 2030 tidligere, fordi man har vurderet, at der ikke vil være nok bæredygtigt brændstof til den tid.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs