MobilityWatch

Professorer og brintlobby ser ingen hindring for grønne indenrigsflyvninger i 2030

Ifølge Mette Frederiksen skal danskerne flyve grønt, når de flyver indenrigs i 2030. Det vil kræve en stor mængde strøm, infrastruktur som ikke er på plads, samt brændstof der endnu ikke er klar til produktion. Men alligevel burde det kunne lade sig gøre, mener folk med indsigt på området.

Foto: Thomas Borberg

I december kom regeringen med den længe ventet PTX-strategi. I sin nytårstale fulgte Mette Frederiksen så op ved at sætte et ambitiøst mål, om at danskerne skal have mulighed for at flyve grønt i 2025, og at alle indenrigsfly i 2030 skal flyve på grønne brændstoffer.

Hos luftfartsbranchen er man dog ikke helt klar over, hvad delmålet i 2025 betyder. Da MobilityWatch spurgte Socialdemokratiets ordfører på området, Anne Paulin, kunne hun heller ikke redegøre for, hvad hendes formand helt præcist mente i sin nytårstale. Dog er målet mere klart for 2030, hvor alle indenrigsfly skal tankes med grønt brændstof. 

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Chef i DSB Ejendomsudvikling stopper pludseligt i sit "drømmejob"

Et pludseligt brud med DSB Ejendomsudvikling betyder, at Christian Melgaard må vinke farvel til sit "drømmejob." Trods ærgrelse over at skulle forlade det historiske udviklingsprojekt Jernbanebyen tager han situationen "ret afslappet" og afviser samtidig over for EjendomsWatch, at han skulle være vanskelig at arbejde sammen med.

Læs også

Relaterede