Covid-19 giver stadig Norwegian store kvaler

Januar 2022 var ikke den lidelseshistorie for Norwegian, som januar 2021 var. Men covid-19 gør stadig ondt.
"Vi er klar til at tage imod de, der skal ud og rejse og vil øge vores udbud i takt med stigningen i efterspørgslen," lyder det fra Geir Karlsen, koncernchef i Norwegian. | Foto: Andreas Haubjerg / Ritzau Scanpix
"Vi er klar til at tage imod de, der skal ud og rejse og vil øge vores udbud i takt med stigningen i efterspørgslen," lyder det fra Geir Karlsen, koncernchef i Norwegian. | Foto: Andreas Haubjerg / Ritzau Scanpix
AF RITZAU

Restriktioner og covid-19 påvirkede stadig flyselskabet Norwegian voldsomt i januar. Det viser de seneste trafiktal, der er offentliggjort fredag morgen.

I januar transporterede Norwegian 637.376 passagerer. En enorm stigning fra januar 2021's 74.224. Det er dog fortsat milevidt fra tiden før covid-19, hvor Norwegian i januar 2019 transporterede to millioner passagerer.

"Vi ved, at der er en stor, opdæmmet rejselyst, og nye signaler om genåbning af samfundet i stadig flere lande har positiv indvirkning på, hvordan kunderne planlægger og bestiller rejser i foråret og sommeren."

"Vi er klar til at tage imod de, der skal ud og rejse og vil øge vores udbud i takt med stigningen i efterspørgslen," skriver Geir Karlsen, koncernchef i Norwegian, i en meddelelse.

For nuværende er det dog skidte tal for selskabet. De nøgletal, man måler på, er fortsat rærlige i en grad, hvor de før covid-19 ville have udløst tumult og tænders gnidsel på aktiemarkedet.

Belægningsprocenten, andelen af fyldte sæder, var på 69,7 procent i januar. Det er et afgørende målepunkt, da udgiften til et tomt sæde er omtrent den samme som til et fyldt et af slagsen.

Stort grønt partnerskab vil gøre alle indenrigsflyvninger grønne i 2027 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også