Tysk bilindustri er stadig meget langt fra præ-corona-produktion

Den enorme tyske bilindustri kører stadig på nedsat kraft, efter den voldsomme opbremsning under corona-pandemien. Nu er det bare af andre grunde.
Der er blevet mindre at lave hos BMW og de andre store, tyske bilproducenter. Samlet er den tyske bilproduktion stadig på et lavt niveau i forhold til 2019 | Foto: Peter Mydske/Politiken
Der er blevet mindre at lave hos BMW og de andre store, tyske bilproducenter. Samlet er den tyske bilproduktion stadig på et lavt niveau i forhold til 2019 | Foto: Peter Mydske/Politiken
JESPER KILDEBOGAARD

Engang kørte den store maskine på alle cylindre og spyttede i snit næsten en halv million biler ud hver måned. Med inerti som et enormt svinghjul, der ikke lige lader sig stoppe, men bare fortsætter i samme tempo.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også