Tysk bilindustri er stadig meget langt fra præ-corona-produktion
Den enorme tyske bilindustri kører stadig på nedsat kraft, efter den voldsomme opbremsning under corona-pandemien. Nu er det bare af andre grunde.
![Der er blevet mindre at lave hos BMW og de andre store, tyske bilproducenter. Samlet er den tyske bilproduktion stadig på et lavt niveau i forhold til 2019 | Foto: Peter Mydske/Politiken](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14154185.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7lgo5g9sjdiwlmru23j.jpg)
JESPER KILDEBOGAARD
Engang kørte den store maskine på alle cylindre og spyttede i snit næsten en halv million biler ud hver måned. Med inerti som et enormt svinghjul, der ikke lige lader sig stoppe, men bare fortsætter i samme tempo.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Tysk benzinrabat ender i lommen på de forkerte
For abonnenter
Tyskland sænker benzinpriserne markant
For abonnenter