Danmarks Rejsebureau Forening har tabt tålmodigheden med SAS
![Foto: Ólafur Steinar Rye Gestsson/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14233578.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20220704-150827-L-6722x3776ma.jpg)
Danmarks Rejsebureau Forening, DRF, har tabt tålmodigheden med SAS, og der skal findes en løsning i forhandlingerne med flyselskabets medarbejdere med det samme.
Sådan lyder udmeldingen tirsdag fra foreningen.
”Vi er nu der, hvor vi har tabt tålmodigheden og er ved at miste tilliden til SAS. Nu skal der altså ske noget, og jeg håber på, at der vil være nogle løsningsorienterede personer til stede i forhandlingerne, når de begynder igen i morgen,” lyder det fra Lars Thykier, der er administrerende direktør i DRF.
For medlemmerne i DRF er det ifølge foreningen et stort problem, at bureauerne ikke kan ombooke sine deres kunder og i stedet skal vente på hjælp fra SAS.
”Bureauerne spilder ufatteligt meget tid på SAS’ telefonkøer og kommer ofte ikke engang igennem til SAS’ helpdesk. Tid, der kunne være brugt på i stedet at få ombooket og serviceret gæsterne langt hurtigere, end hvad SAS selv formår,” siger Lars Thykier, der kalder det en ”tåbelig begrænsning for rejsebureauerne”.
SAS og selskabets nordiske piloter genoptager forhandlingerne om en ny overenskomst onsdag.
SAS og piloterne er klar til møde – men ingen af parterne forventer afklaring onsdag