Dansk busbranche ser to udfordringer ved nye EU-klimakrav

Der er flere fordele ved EU’s nye CO2-reduktionskrav til busser, mener lobbyorganisation for persontransport. Men hvis omstillingen skal lykkes, kræver det bl.a., at der kommer flere ladestandere op.
Foto: Stine Rasmussen/Ritzau Scanpix
Foto: Stine Rasmussen/Ritzau Scanpix

Mens EU-Kommissionens forslag om nye klimakrav til den tunge transport er blevet modtaget med mere eller mindre skepsis i lastbilsektoren, er der anderledes positive toner at finde hos den danske busbranche.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også