Norwegian går efter forretningsrejsende – SAS klar til kamp
![Foto: Ints Kalnins/Reuters/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/15483085/5456bv/ALTERNATES/schema-16_9/20200117-192949-L-4834x3144ma.jpg)
Luftfartsselskabet Norwegian vil have flere forretningsrejsende i Skandinavien. Allerede nu er andelen af forretningsrejsende steget med 50 pct. siden 1999, og et nyt og mere omfattende loyalitetsprogram skal lokke flere til.
Det fortalte Geir Karlsen, der er koncernchef i Norwegian, på Danish Travel Event 2023 arrangeret af TravelMedia Nordic, skriver branchemediet Check-In.
SAS har i mange år markedsført sig som selskabet for forretningsfolket - og her er man klar til kamp for at holde fast i de forretningsrejsende, fastslog Anko van der Werff, koncernchef i SAS, på konferencen.
”Norwegian er en dygtig konkurrent, og der er et marked for os begge,” sagde Anko van der Werff på konferencen ifølge Check-In.
Han peger på, at Norwegian tidligt under covid-19 tog mange rigtige beslutninger, som har bragt dem i en god position her og nu.
”De er måske halvandet år foran os i eksekvering, men vi har vores egen plan, og vi kommer tilbage,” lød det fra SAS-chefen.