Delta Air Lines vil have fat i de forretningsrejsende

Flyselskabet vil dagligt udbyde 15.000 ekstra af de mere profitable premium-sæder for at nå i mål med ambitionen.
Foto: Armando Franca/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Armando Franca/AP/Ritzau Scanpix
AF MARKETWIRE

Det amerikanske luftfartsselskab Delta Air Lines vil sætte turbo på antallet af forretningsrejsende. I hvert fald fordobler selskabet antallet af de mere profitable premium-rejser.

Det skriver Reuters.

Ed Bastian, der er chef i Delta, siger, at selskabet kommer til at have premium-sæder på hvert fly fra og med denne sommer. I øjeblikket har snesevis af 50-sæders fly, der tegner sig for omkring 2 pct. af Deltas flåde, ikke disse sæder.

Samlet kommer det Atlanta-baserede luftfartsselskab til at tilbyde 15.000 flere premium-sæder om dagen på tværs af sit netværk i år i forhold til den før coronapandemien.

Aktien stiger 0,1 pct. i formarkedet efter et plus på 1,8 pct. tirsdag.

Ed Bastian ønsker at tiltrække rejsende, der er villige til at betale for noget andet end blot et sæde, hvilket hjælper med at øge luftfartsselskabet overskud.

”Det tager os også ud af den fælde, hvor vi bare forsøger at vinde kampen om kunderne kun baseret på prisen,” siger han til Reuters.

Og han satser på, at selskabet ved at investere i de forretningsrejsende vil blive mindre påvirket af en potentiel nedtur i flytrafikken.

Rivalerne United Airlines og American Airlines jagter også premium-kunderne og deres penge. United forventer at have 53 premium-sæder per flyvning i Nordamerika i 2026, hvilket er en stigning på 75 pct. i forhold til 2019. American Airlines har planer om at øge antallet af premium-sæder med 45 pct. på sine langdistanceflyvninger inden 2026.

Delta Air Lines kommer med regnskab for første kvartal torsdag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også