Selvkørende biler har svært ved at læse sociale koder

Bilerne har derfor svært ved at navigere i alle de uskrevne trafikregler, der spiller en stor rolle på vejene, viser ny forskning fra Københavns Universitet. 
Bilproducenten Tesla er en af de virksomheder, der har investeret stort i teknologien bag selvkørende køretøjer. | Foto: Beck Diefenbach/Reuters/Ritzau Scanpix
Bilproducenten Tesla er en af de virksomheder, der har investeret stort i teknologien bag selvkørende køretøjer. | Foto: Beck Diefenbach/Reuters/Ritzau Scanpix

Selvkørende biler er kommet langt, men ny forskning fra Datalogisk Institut på Københavns Universitet viser, at bilerne kommer til kort, når de bl.a. skal vurdere, om de skal køre eller vige. Noget som mennesker gør helt intuitivt. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også