Mangel på nye fly får luftfartsindustrien til at øge milliardudgifterne til vedligehold

Konsulent forventer, flyselskaberne sammenlagt vil bruge omkring 110 mia. dollar på flyvedligehold i år.
Normalt bruger flyselskaberne mellem 8 og 10 pct. af deres omkostninger på flyreparationer. | Foto: Jaroslav Ozana/AP/Ritzau Scanpix
Normalt bruger flyselskaberne mellem 8 og 10 pct. af deres omkostninger på flyreparationer. | Foto: Jaroslav Ozana/AP/Ritzau Scanpix

En mangel på leverancer af nye fly får flyselskaberne til at bruge flere penge på vedligehold og reparationer for at holde de eksisterende fly i luften i længere tid.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også