Dansk Erhverv er utilfreds med ny 10-årig DSB-kontrakt

I et debatindlæg skriver fagchef for transport og infrastruktur i Dansk Erhverv, at det er en skam for passagererne, at man ikke har sat DSB’s strækninger i udbud.
"Ser man over en 20-årig periode, er der ikke sket de store forbedringer på den del af banenettet, der drives af DSB," lyder det fra Dansk Erhverv. | Foto: Brian Karmark/Ritzau Scanpix
"Ser man over en 20-årig periode, er der ikke sket de store forbedringer på den del af banenettet, der drives af DSB," lyder det fra Dansk Erhverv. | Foto: Brian Karmark/Ritzau Scanpix

I slutningen af 2023 forlængede et bredt flertal i Folketinget DSB’s kontrakt med 10 år, hvilket betød, at de danske politikere undgik at sende aftalen i udbud, som nye EU-regler ellers ville have pålagt Danmark.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også