Statsstøtte og benhårdt arbejde: Sådan steg Kina til tops inden for elbiler

Kinesiske elbiler er gået fra nul til en global førerposition på blot en håndfuld år. Engang grinte Elon Musk af dem, mens andre knap vidste, at firmaer som BYD eksisterede. Hvordan lykkedes det?
En elbil fra producenten BYD | Foto: Athit Perawongmetha/Reuters/Ritzau Scanpix
En elbil fra producenten BYD | Foto: Athit Perawongmetha/Reuters/Ritzau Scanpix
AF THOMAS HØY DAVIDSEN

”Altså,” grinte Musk lunt til journalisten fra Bloomberg. ”Har du set deres bil?”

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også