Efter dansk lukning: Branchekender tvivler på succes til Dribe i udlandet

Det er svært at sælge et koncept til udlandet, efter det er slået fejl på hjemmemarkedet. Sådan lyder det fra branchekender i kølvandet på dansk lukning af bilabonnementstjenesten.
En af landets største bilkoncerner Semler Gruppen og topchef Ulrik Drejsig valgte for nylig at trække stikket på abonnementstjenesten Dribes forretning i Danmark. | Foto: Sofia Busk
En af landets største bilkoncerner Semler Gruppen og topchef Ulrik Drejsig valgte for nylig at trække stikket på abonnementstjenesten Dribes forretning i Danmark. | Foto: Sofia Busk

Lukningen af Semler Gruppens tabsgivende, danske abonnementstjeneste for biler Dribe hænger sammen med et marked for mobilitetsløsninger, der har det svært – også internationalt.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Relaterede artikler

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også