Regeringen anerkender CO2-lækage i millionstørrelse fra tysk CO2-afgift

Skatteministeriets fremskrivning vurderer, at den tyske CO2-afgift isoleret set vil øge den danske CO2-udledning med 1,55 mio. ton frem mod 2026 som følge af mere grænsehandel med diesel.
"Det tyske CO2-kvotesystem vil isoleret set øge salget af diesel i Danmark og dermed CO2-udledningerne," skriver skatteminister Morten Bødskov. | Foto: Jens Dresling
"Det tyske CO2-kvotesystem vil isoleret set øge salget af diesel i Danmark og dermed CO2-udledningerne," skriver skatteminister Morten Bødskov. | Foto: Jens Dresling

Eftersom Danmark modsat Tyskland ikke har valgt at indføre en CO2-afgift på brændsel, vil den danske CO2-udledning de næste fem år stige med 1,55 mio. ton på grund af mere grænsehandel.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også