MobilityWatch

Trods milliarder til togfond anerkender partier usikkerhed om tidsplan og fremtid

Selvom togfonden er indskrevet som en del af infrastrukturaftalen, er den ikke mere fremtidssikret end som så, lyder det fra transportministeren og andre støtter af togfonden. Venstre lægger ikke skjul på, at partiet gerne vil af med den, hvis magten skifter.

Det var samtlige partier i Folketinget, der mandag stillede sig frem på hver side af transportminister Benny Engelbrecht og præsenterede planen for Danamrks infrastruktur frem mod 2035. | Foto: Olafur Steinar Gestsson/Ritzau Scanpix

Da den store infrastrukturplan blev præsenteret mandag formiddag, var det også med en forhåbning fra flere partiers side om, at togfonden fra 2014 nu er sikret en gennemførelse.

Det sker, efter at alle partier i aftalen har skrevet under på, at forliget bag togfonden er en del af Danmarks fremtidige infrastruktur mod 2035, og at der nu samtidig er øremærket penge til at føre projekterne i fonden ud i livet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Yngre piloter går nu i åben krig med SAS-piloterne og Dansk Metal

Flyvebranchens Personaleunion, FPU, der især organiserer de yngre piloter, går midt i SAS-konflikten og pilotstrejken i struben på deres egne pilotkolleger og Dansk Metal. Dansk Metal kannibaliserer og ønsker blot de yngre piloters arbejdspladser lukket, siger FPU-formanden.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs