MobilityWatch

Trods milliarder til togfond anerkender partier usikkerhed om tidsplan og fremtid

Selvom togfonden er indskrevet som en del af infrastrukturaftalen, er den ikke mere fremtidssikret end som så, lyder det fra transportministeren og andre støtter af togfonden. Venstre lægger ikke skjul på, at partiet gerne vil af med den, hvis magten skifter.

Det var samtlige partier i Folketinget, der mandag stillede sig frem på hver side af transportminister Benny Engelbrecht og præsenterede planen for Danamrks infrastruktur frem mod 2035. | Foto: Olafur Steinar Gestsson/Ritzau Scanpix

Da den store infrastrukturplan blev præsenteret mandag formiddag, var det også med en forhåbning fra flere partiers side om, at togfonden fra 2014 nu er sikret en gennemførelse.

Det sker, efter at alle partier i aftalen har skrevet under på, at forliget bag togfonden er en del af Danmarks fremtidige infrastruktur mod 2035, og at der nu samtidig er øremærket penge til at føre projekterne i fonden ud i livet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Chef i DSB Ejendomsudvikling stopper pludseligt i sit "drømmejob"

Et pludseligt brud med DSB Ejendomsudvikling betyder, at Christian Melgaard må vinke farvel til sit "drømmejob." Trods ærgrelse over at skulle forlade det historiske udviklingsprojekt Jernbanebyen tager han situationen "ret afslappet" og afviser samtidig over for EjendomsWatch, at han skulle være vanskelig at arbejde sammen med.

Læs også

Relaterede