MobilityWatch

Central del af ny aftale om grønnere byzoner er endnu ikke på plads

Regeringen og støttepartierne har tirsdag præsenteret en aftale, der bl.a. giver danske kommuner mulighed for at indføre nulemissionszoner. Men aftalepartierne ved endnu ikke, hvordan dispensationsordningen til borgere og erhvervsdrivende med behov for adgang til zonerne skal udformes. Den bliver afgørende, mener Dansk Erhverv.

Miljøminister Lea Wermelin præsenterer aftalen om grønnere byer. | Foto: Philip Davali/Ritzau Scanpix

Tirsdag morgen foran Københavns Rådhus kunne miljøminister Lea Wermelin (S) flankeret af ordførere fra Socialistisk Folkeparti, Radikale Venstre og Enhedslisten præsentere en aftale, som skal give danske kommuner mulighed for at gøre byerne grønnere.

Et af de interessante punkter i aftalen set med transportsektorens øjne er, at danske kommuner i fremtiden skal have mulighed for at indføre nulemissionszoner – altså byzoner, hvor biler med forbrændingsmotorer som udgangspunkt ikke har adgang.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs