Lavere hastighedsgrænse skiller sig ud i regeringens virkemidler til grønnere transport

Regeringens køreplan for klimaindsatser i de kommende år indeholder også bud på tekniske potentialer for transportsektoren og mulige virkemidler til at sænke CO2-udledningen. Lavere hastighedsgrænse på motorvejen er særligt dyr.
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Onsdag præsenterede regeringen 24 overordnede indsatser, der skal hjælpe med at opfylde reduktionsmålet på 70 pct. Sammen med indsatserne fremlagde regeringen også forskellige beregninger og analyser for vejen til at indfri målet, og flere af elementerne er møntet på transportsektoren.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også