Partier bakker op om fartgrænse på 30 km/t: DI er begyndt at forberede sig
En fælleseuropæisk fartgrænse på 30 km/t i byzoner, som EU-Parlamentet har foreslået, bliver bl.a. kaldt "fagligt velbegrundet" af flere danske politikere og brancheorganisationer. Men der er også kritik og tvivl om, hvorvidt det vil øge trafiksikkerheden. Ifølge DI er der ét særligt hensyn, der bør tages til den tunge transport.
![Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13348391.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20140110-031551-pf-1920x1079we.jpg)
AF ANJA HAUGE OG MADS ODDERSHEDE
EU-Parlamentet lægger i et nyt forslag op til, at fartgrænserne skal sænkes til 30 km/t i det, der kaldes "beboelsesområder, samt i områder med mange cyklister og fodgængere".
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.