MobilityWatch

Partier bakker op om fartgrænse på 30 km/t: DI er begyndt at forberede sig

En fælleseuropæisk fartgrænse på 30 km/t i byzoner, som EU-Parlamentet har foreslået, bliver bl.a. kaldt "fagligt velbegrundet" af flere danske politikere og brancheorganisationer. Men der er også kritik og tvivl om, hvorvidt det vil øge trafiksikkerheden. Ifølge DI er der ét særligt hensyn, der bør tages til den tunge transport.

Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix

EU-Parlamentet lægger i et nyt forslag op til, at fartgrænserne skal sænkes til 30 km/t i det, der kaldes "beboelsesområder, samt i områder med mange cyklister og fodgængere".

Og dét forslag er noget, der vækker begejstring hos Rasmus Helveg Petersen, som er transportordfører for Radikale Venstre.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs