MobilityWatch

Trods efterspørgsel fra branchen: Transportministeren ser ikke ræson i støtteordninger til ellastbiler

Den schweiziske model for vejgodstransporten, der helt er fri for støtteordninger, er i stedet noget, som transportminister Benny Engelbrecht (S) særligt skæver til ved COP26.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Den grønne omstilling af den tunge transport er en af de ting, transportminister Benny Engelbrecht (S) skal tale om ved klimatopmødet COP26 i Glasgow.

Debatten om, hvordan vejgodstransporten bliver mere grøn, har stået på herhjemme gennem lang tid, og en af de ting, der bliver påpeget fra branchen, er støtteordninger, der kan gøre det mindre bekosteligt for vognmændene at investere i batteridrevne lastbiler, som i dag kan være tre til fire gange så dyrere som lastbiler, der kører på diesel.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

DSB's milliarddyre eltog bliver forsinkede

De 100 eltogssæt, som DSB har bestilt fra franske Alstom, og som er den største ordre i selskabets historie, bliver forsinkede op mod et halvt år. Flere faktorer ligger bag, lyder det.

Muligt strejkekaos lurer i USA's travle havne

Forhandlingerne er indledt mellem containerrederier og havnearbejderne, men Mærsk-chef vurderer, at der ikke når at komme en ny aftale i hus, inden den nuværende udløber. Det giver frygt for strejkekaos.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs