MobilityWatch

COP26-aftale om udfasning af fossile biler: Industrien er de mest progressive

Ifølge transportminister Benny Engelbrecht (S) er det skuffende, at ikke flere bilproducerende lande har tilsluttet sig aftalen om stop af salg af fossile biler fra 2035. Det betyder, at industrien er mere progressiv end verdens ledere, lyder det.

Transportminister Benny Engelbrecht (S) under COP26 i Glasgow. | Foto: Yves Herman/Reuters/Ritzau Scanpix

Onsdag på COP26 indgik regeringsrepræsentanter og bilbranchen en aftale om kun at sælge og producere nulemissionsbiler fra 2035, men det er primært lande, der ikke selv producerer biler, der har tilsluttet sig aftalen.

Det skriver Børsen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

DSB's milliarddyre eltog bliver forsinkede

De 100 eltogssæt, som DSB har bestilt fra franske Alstom, og som er den største ordre i selskabets historie, bliver forsinkede op mod et halvt år. Flere faktorer ligger bag, lyder det.

Muligt strejkekaos lurer i USA's travle havne

Forhandlingerne er indledt mellem containerrederier og havnearbejderne, men Mærsk-chef vurderer, at der ikke når at komme en ny aftale i hus, inden den nuværende udløber. Det giver frygt for strejkekaos.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs