COP26-aftale om udfasning af fossile biler: Industrien er de mest progressive

Ifølge transportminister Benny Engelbrecht (S) er det skuffende, at ikke flere bilproducerende lande har tilsluttet sig aftalen om stop af salg af fossile biler fra 2035. Det betyder, at industrien er mere progressiv end verdens ledere, lyder det.
Transportminister Benny Engelbrecht (S) under COP26 i Glasgow. | Foto: Yves Herman/Reuters/Ritzau Scanpix
Transportminister Benny Engelbrecht (S) under COP26 i Glasgow. | Foto: Yves Herman/Reuters/Ritzau Scanpix

Onsdag på COP26 indgik regeringsrepræsentanter og bilbranchen en aftale om kun at sælge og producere nulemissionsbiler fra 2035, men det er primært lande, der ikke selv producerer biler, der har tilsluttet sig aftalen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår