COP26-aftale om udfasning af fossile biler: Industrien er de mest progressive
Ifølge transportminister Benny Engelbrecht (S) er det skuffende, at ikke flere bilproducerende lande har tilsluttet sig aftalen om stop af salg af fossile biler fra 2035. Det betyder, at industrien er mere progressiv end verdens ledere, lyder det.
![Transportminister Benny Engelbrecht (S) under COP26 i Glasgow. | Foto: Yves Herman/Reuters/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13453785.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20211110-103433-7-1920x1079we.jpg)
af ANJA HAUGE
Onsdag på COP26 indgik regeringsrepræsentanter og bilbranchen en aftale om kun at sælge og producere nulemissionsbiler fra 2035, men det er primært lande, der ikke selv producerer biler, der har tilsluttet sig aftalen.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.