Trods justeringer: Ny kilometerafgift læner sig tæt op ad oprindelig aftale
Det bliver dog dyrere at køre i diesellastbiler og billigere at køre i nulemissionslastbil med SVM-regeringens forslag til en kilometerafgift. Branchen er skeptisk. (Opdateret)
![Skatteminister Jeppe Bruus (S) har sat gang i forhandlinger om den kilometerbaserede afgift til tung transport. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/15273050/b5ehpg/ALTERNATES/schema-16_9/20220825-125841-3-1920x1279we.jpg)
af ANJA HAUGE
Der er ikke sket mange ændringer i det forslag til en kilometerbaseret og CO2-differentieret afgift til den tunge transport, som SVM-regering nu har fremlagt for Folketingets partier, hvis man sammenligner med den tidligere regerings oprindelige forslag.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Klimarådet foreslår at hæve dieselafgiften
For abonnenter