Regeringen fik nej til højere danske flykrav: Nu vil minister "tage andre løsninger i brug"

Ny EU-aftale om grøn luftfart tegner til at udfordre dansk ønske om at kunne gå enegang på området. Klimaminister Lars Aagaard vil finde andre måder til at nå grønne mål.
”Fra dansk side har vi arbejdet for, at mere ambitiøse EU-lande kan stille højere iblandingskrav. Det er desværre ikke blevet en del af aftalen. Sådan er kompromisets natur,” lyder det fra klimaminister Lars Aagaard (M) til MobilityWatch. | Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
”Fra dansk side har vi arbejdet for, at mere ambitiøse EU-lande kan stille højere iblandingskrav. Det er desværre ikke blevet en del af aftalen. Sådan er kompromisets natur,” lyder det fra klimaminister Lars Aagaard (M) til MobilityWatch. | Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

Modtagelsen af denne uges nye luftfartsaftale i EU, der bl.a. sætter krav til iblanding af bæredygtigt flybrændstof, har overvejende været positiv. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også