Professor tvivler på reel grøn indenrigsflyvning i 2025

Det såkaldte grønne brændstof, man vil flyve på i 2025, ”har en høj klimabelastning, måske endda højere end almindeligt fossilt brændstof,” siger professor.
Ifølge minister er man dog nødt til at bruge de værktøjer, der er tilgængelige i dag. | Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Ifølge minister er man dog nødt til at bruge de værktøjer, der er tilgængelige i dag. | Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

Det brændstof, som landets første såkaldte grønne indenrigsrute vil flyve på i 2025, vil ikke nødvendigvis reducere klimabelastningen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også