Benzin- og bilvirksomheder får indskærpet regler om vildledning
Forbrugerombudsmanden har indskærpet reglerne om vildledning over for et benzinselskab og to bilimportører på grund af budskaber, de hver især har brugt om produkters miljøbelastning.
![Arkivfoto | Foto: Per Folkver / Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/14804907/m3holg/ALTERNATES/schema-16_9/doc7odiunc7d3crvxz34pb.jpg)
OK Benzin, Suzuki Bilimport og Toyota Danmark har ifølge Forbrugerombudsmanden alle benyttet budskaber, der har fået deres produkter til at fremstå, som om de enten er bedre for miljøet eller mindre miljøbelastende, end de faktisk er.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.