Benzin- og bilvirksomheder får indskærpet regler om vildledning

Forbrugerombudsmanden har indskærpet reglerne om vildledning over for et benzinselskab og to bilimportører på grund af budskaber, de hver især har brugt om produkters miljøbelastning.
Arkivfoto | Foto: Per Folkver / Ritzau Scanpix
Arkivfoto | Foto: Per Folkver / Ritzau Scanpix

OK Benzin, Suzuki Bilimport og Toyota Danmark har ifølge Forbrugerombudsmanden alle benyttet budskaber, der har fået deres produkter til at fremstå, som om de enten er bedre for miljøet eller mindre miljøbelastende, end de faktisk er.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også