Pandemien sætter blus under Mærsks digitale indtjeningskilder

Mærsk har svært ved at følge med efterspørgslen på selskabets nye intelligente datamodeller, ikke mindst fordi shippingkoncernen – ud over at navigere kunderne igennem pandemien – satser på at skaffe dem 3 pct. ekstra i omsætning.
Foto: Edgar Su/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Edgar Su/Reuters/Ritzau Scanpix
AF LEONORA BECK

Det er ikke kun fragtraterne, der har fået et skub mod stjernerne under pandemien. Også efterspørgslen på A.P. Møller-Mærsks nye digitale indtjeningskilde, Neonav, giver anledning til optimisme for shippingkoncernen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også