MobilityWatch

Blå partier mener nye afgifter på vejgodstransport havner hos kunderne

Venstre og Det Konservative Folkeparti frygter, at afgiftsstigning på vejgodstransport ender hos danskerne, hvilket kan påvirke den danske konkurrenceevne. Transportministeren mener ikke, afgiftsstigningen vil få så voldsomme følger, da vognmændene kan nå at skifte teknologien ud inden.

Foto: Gregers Tycho/IND

Den kilometerbaserde og CO2-differentierede afgift, som blev vedtaget med den grønne vejtransportaftale i december 2020, kan ende med at koste danskerne dyrt.

Sådan lyder det bl.a. fra Venstre og Det Konservative Folkeparti på bagkant af, at MobilityWatch i denne uge kunne fortælle, at der kan blive tale om en fordobling af afgifterne på vejgodstransport frem mod 2025.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

DI bifalder ny finanslovsaftale uden flyafgift

Hos DI Transport er direktør Michael Svane glad for, at en flyafgift ikke fandt vej til ny finanslov. Organisationen mener dog, at andre elementer i delaftale giver en "startbane" for grøn omstilling af luftfarten.

Læs også

Relaterede