MobilityWatch

Blå partier mener nye afgifter på vejgodstransport havner hos kunderne

Venstre og Det Konservative Folkeparti frygter, at afgiftsstigning på vejgodstransport ender hos danskerne, hvilket kan påvirke den danske konkurrenceevne. Transportministeren mener ikke, afgiftsstigningen vil få så voldsomme følger, da vognmændene kan nå at skifte teknologien ud inden.

Foto: Gregers Tycho/IND

Den kilometerbaserde og CO2-differentierede afgift, som blev vedtaget med den grønne vejtransportaftale i december 2020, kan ende med at koste danskerne dyrt.

Sådan lyder det bl.a. fra Venstre og Det Konservative Folkeparti på bagkant af, at MobilityWatch i denne uge kunne fortælle, at der kan blive tale om en fordobling af afgifterne på vejgodstransport frem mod 2025.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Debat: Ro om afgifterne er afgørende for grøn omstilling

Den grønne omstilling af transportsektoren går nu hurtigere, end de fleste havde forestillet sig. Politikernes opgave i den kommende valgperiode er derfor at sikre fortsat ro om afgifterne, skriver direktør i Autobranchen Danmark i MobilityWatchs debatserie op til valget.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs