Containerkaos risikerer at vare ind i 2022 efter kinesisk coronaudbrud
Det nye coronaudbrud i Sydkina og især omkring storhavnen Yantian skaber flere problemer og forsinkelser i et allerede højspændt containermarked. Situationen "øger væsentligt" risikoen for, at kapacitetsproblemerne fortsætter ind i 2022, mener analytiker Lars Jensen.

af DANIEL LOGAN
Sydkina kæmper med at få kontrol over et nyt coronaudbrud i Guangzhou ved storhavnen Yantian, hvor en nedlukning trækker kapacitet ud af det allerede rødglødende containermarked.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler:
Maersk vil udvide sit luftfragtselskab og have flere fly
For abonnenter