MobilityWatch

Containerkaos risikerer at vare ind i 2022 efter kinesisk coronaudbrud

Det nye coronaudbrud i Sydkina og især omkring storhavnen Yantian skaber flere problemer og forsinkelser i et allerede højspændt containermarked. Situationen "øger væsentligt" risikoen for, at kapacitetsproblemerne fortsætter ind i 2022, mener analytiker Lars Jensen.

Den store containerhavn Yantian i Kina, hvor et nyt coronadbrud nu skaber yderligere flaskehalse for containerskibene. | Foto: Martin Pollard/Reuters/Ritzau Scanpix

Sydkina kæmper med at få kontrol over et nyt coronaudbrud i Guangzhou ved storhavnen Yantian, hvor en nedlukning trækker kapacitet ud af det allerede rødglødende containermarked.

Og situationen betyder, at de store kapacitetsproblemer i containersektoren kan vare ind i næste år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs