Containerkaos risikerer at vare ind i 2022 efter kinesisk coronaudbrud
Det nye coronaudbrud i Sydkina og især omkring storhavnen Yantian skaber flere problemer og forsinkelser i et allerede højspændt containermarked. Situationen "øger væsentligt" risikoen for, at kapacitetsproblemerne fortsætter ind i 2022, mener analytiker Lars Jensen.
![Den store containerhavn Yantian i Kina, hvor et nyt coronadbrud nu skaber yderligere flaskehalse for containerskibene. | Foto: Martin Pollard/Reuters/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13036239.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20210413-055002-4-1920x1079we.jpg)
af DANIEL LOGAN
Sydkina kæmper med at få kontrol over et nyt coronaudbrud i Guangzhou ved storhavnen Yantian, hvor en nedlukning trækker kapacitet ud af det allerede rødglødende containermarked.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Maersk vil udvide sit luftfragtselskab og have flere fly
For abonnenter