MobilityWatch

Ny testordning for selvkørende fragtkøretøjer får kritik: Dansk innovation risikerer at "dø fuldstændigt"

En ny mulighed for at lave forsøg med selvkørende fragtenheder i Danmark bliver kritiseret af virksomheder i branchen, da man kun kan teste meget små køretøjer. Det er svært at fragte noget af værdi eller løse større opgaver inden for rammerne, lyder det fra virksomhederne.

Semler-ejede Holo har netop fået et selvkørende fragtkøretøj til Danmark fra den kinesiske producent Neolix. Køretøjet kommer dog ikke ud på de danske veje, da det er for stort og tungt i forhold til lovgivningen. | Foto: Holo, PR

Snart kan man opleve små køretøjer uden en chauffør, der triller rundt i den danske trafik.

Fra den 1. juli er det nemlig muligt at få godkendt en testordning med en selvkørende robot, som kører uden en chauffør eller sikkerhedsperson i køretøjet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs