Ny testordning for selvkørende fragtkøretøjer får kritik: Dansk innovation risikerer at "dø fuldstændigt"
En ny mulighed for at lave forsøg med selvkørende fragtenheder i Danmark bliver kritiseret af virksomheder i branchen, da man kun kan teste meget små køretøjer. Det er svært at fragte noget af værdi eller løse større opgaver inden for rammerne, lyder det fra virksomhederne.
![Semler-ejede Holo har netop fået et selvkørende fragtkøretøj til Danmark fra den kinesiske producent Neolix. Køretøjet kommer dog ikke ud på de danske veje, da det er for stort og tungt i forhold til lovgivningen. | Foto: Holo, PR](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13047236.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7g5w9b0ganpcy6fh5oj.jpg)
af ANJA HAUGE
Snart kan man opleve små køretøjer uden en chauffør, der triller rundt i den danske trafik.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.