Ny testordning for selvkørende fragtkøretøjer får kritik: Dansk innovation risikerer at "dø fuldstændigt"

En ny mulighed for at lave forsøg med selvkørende fragtenheder i Danmark bliver kritiseret af virksomheder i branchen, da man kun kan teste meget små køretøjer. Det er svært at fragte noget af værdi eller løse større opgaver inden for rammerne, lyder det fra virksomhederne.
Semler-ejede Holo har netop fået et selvkørende fragtkøretøj til Danmark fra den kinesiske producent Neolix. Køretøjet kommer dog ikke ud på de danske veje, da det er for stort og tungt i forhold til lovgivningen. | Foto: Holo, PR
Semler-ejede Holo har netop fået et selvkørende fragtkøretøj til Danmark fra den kinesiske producent Neolix. Køretøjet kommer dog ikke ud på de danske veje, da det er for stort og tungt i forhold til lovgivningen. | Foto: Holo, PR

Snart kan man opleve små køretøjer uden en chauffør, der triller rundt i den danske trafik.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også