MobilityWatch

Mærsk har stor succes med at lade kunder tage temperaturen på fragten

I årets første tre måneder har logistikplatformen Captain Peter femdoblet sin omsætning. Ved at dele data fra kølecontainere opnår Mærsk en stribe fordele, fortæller chefingeniøren.

Foto: Malte Ossowski/AP/Ritzau Scanpix

Mærsk er for alvor ved at adressere en af de store udfordringer i en industri præget af intens konkurrence og pres på marginerne.

Ved at koble flere og flere digitale services på fragten satser transportselskabet ikke blot på at modernisere sit eget setup og opbygge en sideforretning med data om verdenshandlen som omdrejningspunkt.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Nyt projekt vil gøre Aalborg til metanol-metropol

Et PTX-anlæg på 120 MW til 1,3 mia. kr. skal gøre Nordjylland til centrum for grøn metanolproduktion til skibsfart og tung transport, siger projektmagerne. Men hele projektet afhænger af, hvorvidt projektet tildeles den kommende støtte til grøn brintproduktion.

Læs også

Relaterede