MobilityWatch

Mærsk har stor succes med at lade kunder tage temperaturen på fragten

I årets første tre måneder har logistikplatformen Captain Peter femdoblet sin omsætning. Ved at dele data fra kølecontainere opnår Mærsk en stribe fordele, fortæller chefingeniøren.

Foto: Malte Ossowski/AP/Ritzau Scanpix

Mærsk er for alvor ved at adressere en af de store udfordringer i en industri præget af intens konkurrence og pres på marginerne.

Ved at koble flere og flere digitale services på fragten satser transportselskabet ikke blot på at modernisere sit eget setup og opbygge en sideforretning med data om verdenshandlen som omdrejningspunkt.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs