MobilityWatch

Mærsk har stor succes med at lade kunder tage temperaturen på fragten

I årets første tre måneder har logistikplatformen Captain Peter femdoblet sin omsætning. Ved at dele data fra kølecontainere opnår Mærsk en stribe fordele, fortæller chefingeniøren.

Foto: Malte Ossowski/AP/Ritzau Scanpix

Mærsk er for alvor ved at adressere en af de store udfordringer i en industri præget af intens konkurrence og pres på marginerne.

Ved at koble flere og flere digitale services på fragten satser transportselskabet ikke blot på at modernisere sit eget setup og opbygge en sideforretning med data om verdenshandlen som omdrejningspunkt.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Radikale vil have ladestandere i al nybyg

Ønsket om at eje en elbil er ikke kun eksisterende i parcelhuskvartererne. Sådan lyder det fra radikal boligordfører, der vil stille krav om ladestandere i alle nye boligbyggerier.

Læs også

Relaterede