Mærsk vil redesigne ocean-netværk i Vest- og Centralasien

Mærsk laver ændringen for at gøre kundernes forsyningskæder mere modsatndsdygtige.
Foto: Edgar Su/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Edgar Su/Reuters/Ritzau Scanpix
AF RITZAU FINANS

Mærsk vil redesigne sit ocean-netværk i Vest- og Centralasien for at forbedre hastigheden til markedet, give højere forudsigelighed samt tilbyde mere fleksibilitet til kundernes forsyningskæder.

Det skriver Mærsk torsdag i en meddelelse.

Forsyningskæderne har siden begyndelsen af covid-19-pandemien oplevet en perfekt storm, siger Mads Skov-Hansen, chef for containerrederidriften i Vest- og Centralasien for Maersk.

"Det enestående omfang af operationelle udfordringer, der begrænser udbuddet under pandemien og den stærke efterspørgselsstigning har samtidig ført til betydelige flaskehalse, kapacitetsproblemer og uforudsete forsinkelser på tværs af forsyningskæder," siger Mads Skov-Hansen, der fortsætter:

"Det fik os til at redesigne vores ocean-netværk for at overvinde disse udfordringer og gøre vores kunders forsyningskæder mere modstandsdygtige."

Ocean-netværket for Vest- og Centralasien forbinder blandt andet Indien, Bangladesh, Sri Lanka, Pakistan, De Forenede Arabiske Emirater og Saudi-Arabien med resten af verden.

Pressede forsyningskæder giver pladsudfordringer i Aarhus Havn

Mærsk-topchef roser EU's offensiv mod sort shipping: "Vi har brug for at gøre fremskridt nu" 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også