
Nemlig.coms moderselskab Intervare har flere gange forklaret, at de chauffører, der leverer varer til kommuners udsatte borgere, er ansat af selvstændige vognmænd, som derfor er ansvarlige for chaufførforholdene, men overfor Politiken vurderer advokat på baggrund af en konkret kontrakt, at der er tale om en omgåelse af reglerne.
Kontrakten indeholder bl.a. krav om, at chaufføren altid skal være "velsoigneret, herunder renvasket, nybarberet osv.", og at vedkommende skal være iført Intervares uniform. Karen-Margrethe Schebye, advokat med speciale i arbejds- og ansættelsesret og partner i advokatfirmaet SJ Law, siger til avisen, at der efter hendes overbevisning er tale om en "ren omgåelse" af det at etablere et ansættelsesforhold.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MobilityWatch
Vejdirektoratet om kritiseret broprojekt: Risiko for at entreprenør dropper byggeriet
Vejdirektoratet ser en potentiel risiko for, at entreprenøren bag Storstrømsbroen går konkurs eller forlader byggepladsen. Sådan lyder det i et svar fra transportminister Trine Bramsen (S) til Venstres Kristian Pihl Lorentzen. Han fortæller til MobilityWatch, at han er bekymret for situationen. (Opdateret)