Mærsk til kunder: "Covid-19 forstyrrer fortsat"

Rederi- og logistikkoncernen er fortsat presset af flaskehalse, nedlukninger og sygdom som følge af coronapandemien.
Foto: A.P. MØLLER-MÆRSK/PR
Foto: A.P. MØLLER-MÆRSK/PR
AF MARKETWIRE

Coronapandemien fortsætter med at volde problemer, når det skal fragtes varer rundt om i verden.

Sådan lyder det i en melding fra A.P. Møller-Mærsk til rederikoncernens kunder.

"2021 var et udfordrende år for globale forsyningskæder med betydelige forstyrrelser og flaskehalse rundt om i verden. Vi så lommer af forbedringer, kun for at få tilbageslag, når terminaler eller fartøjer stødte på et covid-19-udbrud. Desværre er 2022 ikke startet, som vi havde håbet."

"Pandemien fortsætter stadig, og desværre ser vi nye udbrud, der påvirker vores evne til at flytte din last. Det generelle sygdomsniveau er fortsat højt, da nøglehavne i nøgleregioner oplever nye toppe med covid-19-smitte," skriver Mærsk.

Mærsk uddyber, at situationen er særligt udfordrende i flere havnehubs og gateway-terminaler.

Forstyrrelserne i de globale forsyningskæder har ført til massivt stigende priser for containerfragt.

Det har flere gange fået Mærsk til at løfte sine finansielle forventninger til 2021.

DSV's topchef kalder Mærsks og MSC's indtog i logistik "betydningsløst" 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også