MobilityWatch

Borgmester håber på permanent fabrik til infrastrukturprojekter på Lolland

Fabrikken, hvor der støbes elementer til Femern-tunnellen på Lolland, og som er i forbindelse med det store infrastrukturprojektet, har lige nu ikke udsigt til at skulle ligge der permanent, men det er håbet hos kommmunens borgmester, at det netop kommer til at ske.

Foto: Femern A/S/PR

Anlæggelsesfasen i Femern-projektet ventes at være givtig for Lolland, vurderer kommunens borgmester, Holger Schou Rasmussen (S), som især håber, at den fabrik, der er etableret i forbindelse med det storstilede byggeri, vil blive liggende efter tunnellen er etableret.

Det siger han til Børsen.

Borgmesteren ser god ræson i at lade fabrikken blive liggende efter anlægningen af Femern-forbindelsen, da der er masser af infrastrukturprojekter, den vil kunne bidrage til.

“Man arbejder jo på, at den fabrik, der bliver etableret i forbindelse med Femern, skal gøres permanent, så den kan støbe til andre infrastrukturprojekter som f.eks. havnetunnel, kattegatforbindelse, limfjordstunnel eller til de her energiøer. Hvis det sker, så er det altså en arbejdsplads, der i hvert fald vil have 20 år i pipeline. Det vil virkelig være positivt for bosætningen,” siger han til avisen.

Nedskrivninger på forfejlede projekter kostede anlægsentreprenør trecifret millionunderskud i 2020

Metro-entreprenør i milliardhandel med selskab bag Rejsekortet  

Mere fra MobilityWatch

Chef i DSB Ejendomsudvikling stopper pludseligt i sit "drømmejob"

Et pludseligt brud med DSB Ejendomsudvikling betyder, at Christian Melgaard må vinke farvel til sit "drømmejob." Trods ærgrelse over at skulle forlade det historiske udviklingsprojekt Jernbanebyen tager han situationen "ret afslappet" og afviser samtidig over for EjendomsWatch, at han skulle være vanskelig at arbejde sammen med.

Læs også

Relaterede